Sinuzita odontogenă – afecțiune a maxilarului

Sinuzita maxilara odontogenă este o inflamație a mucoasei sinusului, care apare frecvent în rândul persoanelor care au probleme cu dinții sau gingiile, deoarece sinusurile maxilare sunt situate în imediata apropiere a rădăcinilor dinților din zona laterală a maxilarului.

Astfel, principalele cauze care provoacă apariția și dezvoltarea acestui tip de sinuzită

• ignorarea infecțiilor dentare;

• tratare incorectă a cariilor dentare sau a altor probleme;

• extracții dentare realizate necorespunzător.

Simptomele pot varia în dependență de natura și stadiul sinuzitei. Cele mai frecvente:

▪️ dureri în obraz, sub ochi;

▪️ rinoree purulentă, congestie nazală;

▪️ dureri la masticație, dureri de cap ș.a.

Această afecțiune necesită o abordare complexă. După stabilirea diagnosticului, în baza unei tomografii și a unor analize medicale, medicul chirurg OMF prezintă pacientului metoda de tratament (endodontic, chirurgical, în dependență de caz). Tratamentul medicamentos poate include antibiotice, analgezice, antiinflamatoare, corticosteroizi ș.a.

Tratamentul chirurgical presupune drenajul sinusului și îndepărtarea mucoasei sinusale afectate. În alte situații, ar putea fi necesară corectarea septului nazal sau hipertrofia cornetelor nazale inferioare pentru rezolvarea problemelor ce țin de obstrucția nazală.

Noi, de fiecare dată, le recomandăm pacienților să aibă grijă să efectueze verificări de rutină și tratamente profilactice pentru a preveni afecțiunile dentare.

12 afișări0 comentarii