top of page
Caută

5 alimente care te ajută să ai o dantură sănătoasă!

Actualizată în: 21 iul. 2022

O dantură sănătoasă înseamnă grijă, igiena dentară corectă, control stomatologic de rutină și... fii atent, o alimentație sănătoasă!


Cu siguranță, nu prea ai atras atenția la efectele pe care le pot avea unele alimente asupra dinților tăi. Însă, există o mulțime de bunătăți pe care le-ai putea savura și care ar putea oferi sănătate dinților tăi!


Fructele proaspete:


Merele și căpşunile, bogate în vitamina C, sunt alegerea ideală pentru sănătatea gingiilor. Ele au un rol important în curățarea smalțului dinților și la stimularea gingiilor, deoarece ajută la menținerea unei acidități normale în cavitatea bucală și la împrospătarea respirației.


Legumele:


Morcovii, broccoli, ţelina sunt legume care conţin vitamina A, care este esențială pentru smalțul dentar, fiind o barieră naturală împotriva acizilor. Consumând aceste legume, de fapt, într-o măsură oarecare, îți cureți dinții, stimulând gingiile și făcându-le mai sănătoase.

Dar ai știut că fibrele care se găsesc în broccoli scad inflamația din țesutul gingival?!


Seminţele de susan:


Semintele de susan sunt o sursă bună de calciu și sunt benefice prin faptul că împiedică dezvoltarea plăcii dentare. Pot fi considerate drept un scrub, care curăță tartrul de pe dinți.


Produsele lactate:


Laptele, iaurtul, brânza și cașcavalul sunt niște alimente extraordinare pentru dinții tăi deoarece ajută la secreția de salivă, la autocurățarea danturii și au proprietăţi antibacteriene, care ajută la protecţia împotriva cariilor.

Totodată, brânza, prin faptul că conține o proteină numită cazeină, te ajutăs să întărești smalţul dinților.


Peștele:


Peștele este bogat în fosfor, care, la rândul lui, protejează smalțul. Uleiurile Omega-3 reduc riscul de boală în cazul gingiilor, iar vitamina D este o adevărată mană pentru dinții tăi!


O dantură sănătoasă înseamnă, în primul rând, o alimentație sănătoasă!

14 afișări0 comentarii

Comments


bottom of page